tirsdag 22. september 2009

Høststemning

I dag er det virkelig høst! Her er det skikkelig ruskaver! Hadde egentlig tenkt meg ut for å ta stemningsbilder i hagen idag, men det får bli ein annan dag... Så no har eg "juksa litegranne".. Det vart istedet tatt et par høstbilder inne.

Her er utsikten frå spisestova. Fjorden går heilt grå, og det er ikkje mykje utsikt att.. Katten trivst og best inne på sånne dagar! Tar seg til nød ein tur i vinduskarmen for å sjå om det ikkje snart lettar... Som du kanskje ser på bildet, blomstrar rosene like fint endå! Her er det berre å åpne vinduet og klippe seg ein liten bukett..!




Et lite utvalg av høstens goder. Årets ripssaft, litt plommesyltetøy og noen epler frå hagen... Håper det fortsatt er litt epler igjen på trærne etter dette ruskeveret... (Fryseboksen er egentlig stappfull med eplekaker allerede, men eg syns liksom eplene må brukast. Og me skal nok alltids klara å eta et par kaker til...)
No skal eg hekla litt, og nålefilta litt, og håpa på at eg då er ferdig med eit par tøflar og ei hagemus til i kveld..



1 kommentar:

  1. Så mye du har fått høstet inn:) Kjenner en blir fornøyd både når en står der og lager mat av det vi kan høste inn. Er nok ikke så flink å gjøre det med bær og frukt. Men har storhetstida mi i lammeslaktinga, da føler jeg meg som ordentlig bondekjerring når jeg lager leverpostei og kverner kjøttdeig:)
    Regner med at jeg legger ut rose ideen. Ellers kan du sikkert finne den i bloggen til Charmerende gjennbruk. ( du finner link til henne på min bloggliste)Så håper vi været bedrer seg. ER LEI VIND OG REGN NÅ!!

    SvarSlett